Een tastbaar cadeau

Een kaartje, kleine moeite, groot plezier!”. Daarmee maakte PTT Post in de jaren tachtig van de vorige eeuw reclame. Kaarten maken voor gelegenheden is echter in het huidige digitale tijdperk niet meer vanzelfsprekend. Steeds meer worden uitnodigingen en aankondigingen verstuurd als bijlage in een mail. Websites voor het sturen van digitale wenskaarten zijn er in overvloed.

Het eigenaardige is dat als je wél een fysieke kaart stuurt, dit door mensen enorm gewaardeerd wordt. Er spreekt waardering uit, aandacht en interesse: je hebt een tastbaar bewijs van in handen. Een kaart laten maken voor gelegenheden heeft echt impact.

Feestelijke gebeurtenis

Zo stuurt een uitzendbureau al jaren een echte kaart naar hun medewerkers bij een bijzondere gebeurtenis, zoals een verjaardag, geboorte, huwelijk of het behalen van een diploma en een rijbewijs. Een zorg- en welzijnsorganisatie deelde kaarten uit waarmee je mensen kon uitnodigen voor een ritje in een riksja. Een gemeente liet kaarten verspreiden waarmee mensen werden opgeroepen samen activiteiten te ondernemen. En een bedrijf gespecialiseerd in webapplicaties stuurt kaarten als bedankje voor een lead of een kennismakingsgesprek.

Kaarten kun je namens je bedrijf of organisatie ook sturen bij bepaalde feestdagen zoals Pasen en Koningsdag. Vaderdag, Moederdag en Valentijsdag zijn eveneens momenten in het jaar waarbij een fysieke kaart heel goed past.

Kerst en Nieuwjaar

De periode waarin een bedrijf of organisatie bij uitstek iets wil geven aan werknemers of klanten zijn Kerst en Oud & Nieuw. Ik heb al diverse malen cartoonkaarten getekend waarin een bepaalde vooruitzichten of goede voornemens werd verbeeld. Ideaal als kattenbelletje aan een kerstpakket. Of als boodschap richting klanten en zakenpartners.

Geanimeerde kaart of animatie

Als je dan toch besluit om digitaal een kaart te versturen, denk dan eens aan een geanimeerde kaart, of een kerstboodschap verpakt in een animatie. Door alle digitale mogelijkheden van tegenwoordig kun je van je kaart iets bijzonders laten maken. Ik help je daar graag bij!

Een kaartje, kleine moeite voor mij om te maken, groot plezier voor je werknemers, zakenpartners of je klanten!”